Culinair imago van Nederland

Onderzoek van stichting NBTC Holland Marketing liegt er niet om; Nederland wordt niet geassocieerd met lekker eten. Vooral de Belgen en de Fransen hebben geen hoge pet van ons op. Alleen de Russen, Chinezen en Brazillianen zijn best tevreden over ons culinaire aanbod.

Volgens mij lopen onze zuiderburen gewoon wat achter (sorry, Belgische volgers, jullie weten wel beter). We zijn al lang niet meer dat land van sufgekookte spruiten en nasi goreng uit blik. Culinair Nederland heeft toch wat sprongen gemaakt de laatste jaren. En wat te denken van nieuwe foodconcepten als de Markthal en Fenix Food Factory in Rotterdam en Foodhallen in Amsterdam? (Ik ben pas twee dagen lang gaan eten en culishoppen in Rotterdam – veel en veel te kort. Daarover later meer.)

Nu eerst de promofilm De Smaak van Holland van NBTC Holland Marketing waar ik als culinaire bondgenoot helemaal achter sta. Ik hoop dat jullie het met me eens zijn!

Naar het Holland Imago Onderzoek van NBTC Holland Marketing

facebooktwittergoogle_pluspinterestinstagram

One thought on “Culinair imago van Nederland”

  1. Nee, suf gekookte spruitjes en nasi uit blik lust ik ook beslist niet. Maar België en Frankrijk zien ons zeker als concurrent op culinair vlak en dat zegt toch al iets ;-) Als je het aantal foodblogs ziet en de kwaliteit daarvan zie je dat heerlijk eten in Nederland leeft! Je kunt het zo gek niet bedenken maar uit ieder land zie je heerlijke recepten langs komen, niet op de laatste plaats uit Nederland zelf! Steeds meer kookgekken in ons kleine landje :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>